2015, händelsernas år

Allmänt / Permalink / 1
Tänkte summera året som gått på ett kortfattat sätt. Med händelser som sprider sig över ett flertal olika genrer. 
 
Under 2015 har jag:
 
- Förälskat mig. Inte i en person. Utan i ett land. Australien. Vi gjorde livets resa som påbörjades i december 2014 som sträckte sig till mitten av januari 2015. 
- Simmat över en haj.
- Filmat en haj och en sköldpadda.
- Fotograferat under vattnet.
- Köpt ny soulmate (kamera).
- Varit GP-ponnyns officiella fotograf under kvalet på Billdals RK och finalen i Scandinavium under Gothenburg Horse Show. 
- Gjort en snabbpraktik för Bildbyrån under lagfotograferingar i Nya Ullevis enorma pressrum i Gbg samt i Värmland. 
- Gjort egna personliga fotografiska projekt på LBS som senare blev mina ansökningsobjekt till yrkeshögskolan. 
- Tagit körkort och värvat trafikföraren till Gaisare under uppkörningen. 
- Drivit mitt egna UF-företag ensam.
- Fotograferat GAIS lagfotografering UTOMHUS med individuella spelarporträtt, för första gången. 
- Gått på Summerburst.
- Fått bilder publicerade i Varbergs kommuns årsredovisning för 2014.
- Gått på bal i Varberg med min fantastiska klass och en fin baldejt. 
- Tagit studenten.
- Fått stipendium för att ha gått ut med skolans bästa betyg.
- Åkt flak. 
- Skrikit "Heja GAIS" genom hela Varberg på studenten.
- Blivit antagen på yrkeshögskolan YRGO under champagnefrukosten på studenten.
- Fotograferat mitt allra första bröllop för två fantastiska människor. 
- Blev anställd fotograf för sportbildbyrån Sportway.
- Blev värvad till ytterligare en sportbildbyrå i Mölndal/Gbg.
- Fotograferade mitt första "världsungdomsspel" på Nya Ullevi.
- Köpte mig en GoPro.
- Började filma och producera "Behind the camera"-filmerna, även kallat "Bortamatch/hemmamatch med GAIS".
- Rest till Stockholm med GAIS över en matchhelg. 
- Besökte livets Tylösand. 
- Blev intervjuad på innerplan på Gamla Ullevi om mitt arbete i GAIS. 
- Träffade Håkan Hellström och gav honom min och Niklas bok "GAIS Fotobok 2014". 
- Fotograferade massvis med matcher för GAIS, hemma som borta. 
- Fotograferade och spelade in en "En del av oss"-film för GAIS. 
- Var i Stockholm på klassresa och besökte b.la fotografiska. 
- Var på Metallica.
- Hade min andra fotoutställning och hängde för första gången mina bilder på en restaurang. 
- Gjorde mitt livs första betalda filmjobb.
- Gjort ytterligare filmjobb.
- Red ett flertal LB-program godkända med fina resultat med min fantastiska häst. 
- Vann klubbmästerskapet i samma veva, med hästen. 
- Gjorde ett flertal fotojobb. 
- Fick beskåda blåvitt tappa SM-guldet. 
- Använt Periscope för första gången vilket ledde till en lyckad succé ihop med årets nyfunna vän och kollega, Johanna Larsson. Kärlek till dig bror. 
- Vunnit "pic of the year" omröstningen i GAIS.
- Förälskat mig i Beyonce. 
- Fyllt 19 år.
- Sett Axwell Ingrosso spela. 
- Stått i GAIS-klacken för första gången i mitt liv. 
- Lärt känna enormt mycket nya människor och hittat nya vänner för livet.
- Knutit kontakter som aldrig förr.
- Var med när GAIS säkrade kontraktet uppe i Bromma. 
- Gjort ny hemsida och bloggat...
- Börjat blogga för RadioGrönsvart!
- Lärt mig så otroligt mycket under min första termin på fotoskolan. 
- Börjat planera nästa resa till Australien.
- Börjat närma mig mina drömmar och mål. 
 
Och säkerligen har jag glömt ett par bitar i den här milslånga listan. Men det får räcka gott och väl. Man kan lugnt säga att det har varit ett år fyllt av händelser som varit utvecklande och minnesvärda i sig. Det är bra att ibland sätta sig ner och minnas tillbaka allt man har gjort för att inte glömma och för att omfamna det man fått uppleva. Det är viktigt, tror jag. 2015 har varit ett grymt år. Och jag är tacksam för allt jag fått uppleva och göra. 

Gott nytt år på er så ses vi 2016!
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Gott Nytt År Line!

Till top