Att rulla igång vardagen

Fotoskolan GBG / Permalink / 0
Det efterlängtade jullovet är över. Ett lov fyllt av lediga stunder, jobb och givetvis den klassiska förkylningen. Nu är vardagen igångrullad igen och i måndags inledde vi den första skolveckan av vårterminen med uppstart av en collage/montage-kurs. Till en början var jag något konfundersam till uppgiften, eftersom jag inte hade en aning om hur jag skulle tänka i mitt samlande av material. Det slutade helt enkelt med att jag som vanligt drog fram mina två blixtar, slog upp dem och fick i ögonblicket en klar idé över hur jag ville att mitt slutresultat skulle bli. Montaget ska handla om ens familj, och här har jag en mycket rolig referensbild som utgångspunkt i mitt skapande. Johan Westerlind är en fotograf som skapar många "surreala" montage som är så otroligt välgenomarbetade att man knappt ser att de är overkliga. Dit vill jag nå. Utan att någonsin ha gjort ett enda montage tidigare. Jaaaapp. 

Besök hans sida här: http://www.johanwesterlind.com/surreal/

Som sagt, vardagen är åter i rullning. Förutom en skolvecka fylld av nya kunskaper, avslutade jag den med ett filmjobb på The Theatre på Svenska Mässan under fredagkvällen/natten. För er som inte vet, har jag börjat göra filmjobb helt out of the blue och jag är tokförälskad i det. En helt ny värld har öppnat sig och att få chansen att syssla med rörlig bild efter att enbart ha tagit stillbilder i alla år, känns för mig otroligt välbehövligt och nyutmanande. Det är garanterat något jag kommer syssla med i framtiden och intresset för den rörliga bilden växer för varje uppdrag jag får, för varje filmkurs jag läser. Vi får väl se vart detta leder. 

Till top